Article Image

Príprava na opaľovanie pred letom

Konečne sme sa dočkali prvých slnečných lúčov. Teplé kabáty sme vymenili za pohodlné tričká a hoci večery bývajú ešte chladné, cez deň to už zaváňa skutočným letom.

Pre rovnomerné opálenie

Ak chcete, aby príprava na opaľovanie začala zo správneho konca, zásada číslo jedna je - hladká pokožka. Pre bezchybné opálenie je dôležité odstrániť z pokožky všetky odumreté časti kože a nečistoty. Najlepšie sa vám to podarí jemným pílingom tváre a tela. Dá sa jednoducho pripraviť aj doma, napríklad z nahrubo pomletej kávy zmiešanej s kokosovým či mandľovým olejom. Je vhodný na celé telo. Výborne funguje aj píling z cukru a avokádového oleja, ktorý má okrem vyhladzovacieho efektu aj hydratačný a anticelulitídny účinok.

Náš tip: zázračná káva - ak zmiešate pomletú kávu s jogurtrom a po pílingu tváre necháte túto zmes ešte 15 minút pôsobiť, dosiahnete anti-agingový efekt. 

Aj pitný režim je príprava na opaľovanie

Aj vy zabúdate cez deň piť? To, že dostatočný pitný režim je nesmierne dôležitý predovšetkým v letných mesiacoch, ste pravdepodobne tušili, ale vedeli ste, že to, koľko prijmete za deň tekutín sa odráža aj na vašej pleti? A to veľmi výrazne. Odborníci odporúčajú s prvými slnečnými lúčmi zosilniť príjem až na 15-20 pohárov nesladených nápojov denne. Okrem toho by mala aj vaša strava obsahovať čo najväčší podiel vody. Zamerajte sa na polievky, šťavnaté ovocie či zeleninu. Ak pijete kávu, príjem tekutín ešte posilnite. No a nezabudnite hydratovať aj zvonka. Ideálne je v lete používať hydratačné krémy s dostatočne vysokým SPF. Ale pozor, aby pokožku príliš nemastili a neupchávali póry. Zamerajte sa na tie s obsahom kyseliny hyalurónovej.  

Rada odborníčky: POZOR NA RETINOL!

„Počas leta neodporúčam používať kozmetiku s obsahom retinolu. Pri pobyte na slniečku totiž neraz spôsobuje pigmentové škvrny. To isté platí aj o prípravkoch s ovocnými AHA kyselinami a s vitamínom C,“ varuje MUDr. Iveta Hasová z Medicínskeho kozmetického centra Mediskin. 

Strava ako príprava na opaľovanie pred dovolenkou

Naozaj vám nechceme diktovať, čo by ste mali jesť pred dovolenkou, ale existuje zoznam potravín, ktoré môžu podporiť zdravé opálenie. Sú to predovšetkým tie, ktoré obsahujú vysoké dávky antioxidantov. Zamerajte sa na vitamín E (tokoferol), obsiahnutý v pšeničných klíčkoch, slnečnicových semiačkach či v avokáde, na vitamín C (kyselina askorbová), ktorý sa nachádza v špenáte, papáji, v červenej dyni či brokolici, selén v krevetách a nezabudnite ani na karotenoidy, ktoré vám okrem ochrany pred voľnými radikálmi zo slnečného žiarenia, zabezpečia aj krásnu farbu pokožky, ako od mora. Odborníci odporúčajú konzumovať vo zvýšenom množstve mrkvu, bataty, tekvicu, marhule, broskyne či maslovú tekvicu. Ak chcete ochranu ešte zintenzívniť, kúpte si mrkvový olej. Stačí lyžička denne. 

Príprava na opaľovanie môže začať už s prvými jarnými lúčmi. Príprava na opaľovanie môže začať už s prvými jarnými lúčmi.

Prečítajte si tiež náš článok: Zdravé opaľovanie? Podporte pokožku stravou

Prvý pobyt na slnku...

...by nemal presiahnuť 15 minút. Málokto z nás to však dodrží. Preto odporúčame použiť v prvých dňoch slnenia prípravky s čo najvyšším faktorom, a postupne uberať v závislosti od vášho fototypu, krajiny a hodiny, počas ktorej sa vystavujete slnku. Ochranný faktor nezabudnite aplikovať najmenej pol hodinu pred opaľovaním, aby sa stihol dostatočne aktivizovať. Opakovane aplikujte po každom kúpaní alebo ak sa spotíte. Prípravkami na opaľovanie rozhodne nešetrite, pretože v tomto prípade je lepšie to prehnať, ako sa natrieť nedostatočne. Na tvár vám postačí jedna čajová lyžička (5 ml) a na zvyšok tela približne 2 a pol lyžičky (12 ml) prípravku. Najjednoduchšia aplikácia je, samozrejme, pri prípravkoch v spreji. 

Pozor na niektoré antibiotiká a antihistaminiká. Pokožka sa po nich stáva fotosenzitívnejšou.

Kozmetické minimum

  1. Kúpanie v chlórovej vode urýchľuje proces opaľovania, preto sa po každom kúpaní v bazéne dôkladne osprchujte.
  2. Pozor na parfumy! Tie sa so slnkom veľmi nemusia a môžu spôsobovať tvorbu pigmentových škvŕn. Nanášajte si ich výlučne na odev.
  3. Líčenie odporúčame počas horúcich dní minimalizovať. Zaťažujú pokožku a takisto zvyknú nepekne reagovať so slnečným žiarením. Ak je to nevyhnutné, zvoľte radšej ľahšie BB krémy s ochranným faktorom. 

Blogy

UV žiarenie ovplyvňuje naše správanie aj zdravie

Našim „protivníkom“ je UV žiarenie. Ide o časť svetelného spektra s príslušnou vlnovou dĺžkou. Tak napríklad hodnoty viditeľného spektra svetla sa pohybujú v rozmedzí od približne 400 nm do 750 nm. Žiarenie [...]

Poradíme, ako sa starať o pokožku, keď sa ochladí

Niekoľko jednoduchých návykov a zásad, ako sa starať o pokožku na jeseň a v zime, vám pomôže predísť malým nepríjemnostiam, ale aj vážnejším ochoreniam. Po lete, kedy bola pokožka najviac vystavená slnečnému žiareniu, [...]

Exkluzívne ponuky, odborné rady a tipy na tvoj e-mail